بینهایت طلبی تنها یک پاسخ دارد، بینهایت!

مچکریم اما اعتماد نداریم!

 


چند وقتی بود که عدم انصراف مردم از یارانه ها ذهنم را مشغول کرده بود. با خود فکر می کردم مردمی که وقتی زلزله ای جایی می آید خودجوش و سراسیمه به آوارگان کمک می کنند مردمی که وقتی برای درمان یک کودک 6 ساله با تبلیغ چند سایت در عرض یکی دو هفته 600 میلیون تومان هدیه می کنند چطور از حق یارانه خود برای کمک به قشر ضعیف و رونق تولید که آن هم باز حمایت از قشر ضعیف است، نمی گذرند. البته به جوابهایی رسیده بودم و می خواستم یادداشتی بنویسم که دیدم این متن از مهدی یاراحمدی که در سایت الف منتشر شده است به خوبی حق مطلب را ادا می کند:


آقای روحانی مچکریم!

از این که شما و دولت تدبیر و امید تلاش می کنید مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ملت و کشور را حل کنید مچکریم!

از این که به دنبال رفع تحریم های بین المللی علیه ایران اسلامی و در پی تعالی کشور هستید مچکریم!

از این که تلاش می کنید مسائل سیاسی و اجتماعی کشور با تدبیر و آرامش اداره شود مچکریم!

از این که ماجراجویی نمی کنید، هاله ی نور ندارید و ماورایی حرف نمی زنید مچکریم!

از این که به دیدار خانواده ی شهدا می روید و آن ها را تکریم می کنید مچکریم!

آقای رئیس جمهور!
گمان ما بر این است که جنابعالی و دولت تحت فرمان شما کشور را دوست داشته و تمامی تلاش خود را برای عزت مردم به کار می بندد.(انشاءالله)

می دانیم هدف شما و تیم اقتصادی دولت از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مدیریت بهینه انرژی، مدیریت صحیح مصرف، کمک بیشتر به محرومین جامعه و برقراری عدالت اقتصادی است؛ برای همین صمیمانه از شما مچکریم! اما با عرض معذرت باید بگوییم اعتماد نداریم!

احساس می کنیم خودمان بهتر پول خود را مدیریت می کنیم برای همین از یارانه انصراف ندادیم و پول را به دولت نسپردیم.

وقتی با خود فکر می کنیم که مثلاً قرار است بخش قابل توجهی از پول یارانه ها در عرصه ی صنعت و تجارت و به منظور توسعه اقتصادی کشور سرمایه گذاری شود اما وزیر مربوطه که متولی این امر است با یک سفر به فرنگ چنان هیجان زده می شود که می فرماید: "با یک تکنولوژی عمل کردم که تا ۸۰ سال دیگر به ایران نمی رسد!" کمی اعتماد خود را از دست می دهیم.

آقای رئیس جمهور! از این که قبض های دوره قبلی برق که تعرفه های آن نامناسب بود را ابطال کردید مچکریم! راستش را بخواهید احساس می کنیم برخی دریافتی های آب، گاز، برق و مخابرات حتی از ارقام تعیین شده بر اساس هدفمندی نیز بیشتر است. چاره ای نداریم! هر قبضی با هر عددی درب منزل ما بیاید باید پرداخت کنیم اما به نحوه ی محاسبه ی آن اعتماد نداریم.

آقای رئیس جمهور از آنجایی که معمولاً دولت ها پول مردم را می گیرند و خوب هزینه نمی کنند ما ترجیح می دهیم خودمان بر پول خود مدیریت داشته باشیم. اگر دولت شما با سایر دولت ها متفاوت است چگونه می خواهد اعتماد مردم را در این زمینه جلب کند؟

آقای رئیس جمهور ما به برخی از اتفاقات و برنامه ریزی های اقتصادی کشور اعتماد نداریم. چون احساس می کنیم عده ای از وزرای میلیاردر شما با مردم زندگی نمی کنند برای همین تجویزات اقتصادی آن ها یک سویه و از بالا به پایین است. شما را به خدا دستور دهید بیشتر به مردم نزدیک شوند تا ادراک آن ها از مردم و خواست آن ها واقعی تر باشد. شاید از این رهگذر ما هم بتوانیم به آن ها بیشتر اعتماد کنیم. شما که خودتان به خوبی آگاهید پس به آن ها هم بگویید اگر با مردم غریبه باشند نمی توانند تصمیمات صحیح بگیرند زیرا همه چیز از درون کتاب ها و تئوری های نظری بیرون نمی آید.

آقای رئیس جمهور خودتان برخی آقایان وزرا و برنامه ریزان اقتصادی را استیضاح کنید و علت عدم اعتماد مردم در فاز دوم هدفمندی و جریان انصراف از یارانه را جویا شوید. به آن ها بگویید اینجا مالزی و یا برخی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیا نیست که با انگاره های توسعه ی اقتصادی فرمایشی و یا پایین گرایانه اداره شود. اینجا کشوری است با اقتضائات و شرایط خاص خود. پس اگر وزرای اقتصادی و صنعتی دولت تدبیر می خواهند(که حتماً می خواهند) امید را در مردم زنده کنند و در عرصه ی اقتصادی کشور اصلاحات اساسی انجام داده و مردم و دولت را از وابستگی های اقتصادی برهانند باید با نگاه جهادی با مردم زندگی نمایند تا آن ها بهتر شناخته، اعتمادشان راجلب کرده و عزم ملی را در مسیر اصلاح اقتصادی همراه خویش سازند.

آقای رئیس جمهور از این که به دغدغه های مردم توجه می کنید و اعتماد یا عدم اعتماد آن ها برایتان مهم است و مثل جریان ابطال قبوض برق هرجا احساس کنید حق مردم تضییع می شود و یا به آن ها فشار غیر متعارفی وارد می گردد خودتان شخصاً وارد عمل می شوید مچکریم!

  • بهزاد سیاوش آملی

نظرات  (۲)

  • بهزاد سیاوش آملی
  • امیدوارم به جواب رسیده باشه بچه محل:)
    با سلام
    جالبه برا منم سوال بود که واقعا چرا.........
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی