بینهایت طلبی تنها یک پاسخ دارد، بینهایت!

5 درصد تلفات عادی ست!


نمی دانم... واقعا نمی دانم مسئول کیست و چه کسی باید این وضعیت را سامان دهد از آن روزی که گروگانگیری آن 5 مرزبان ایرانی را شنیده بودم و پوشش رسانه ای که سایت ها و صدا و سیما روی آن داده بودند را دیدم فکر کردم حتما تدبیری اندیشیده می شود حتما کاری انجام می شود تا دوباره از این اتفاق ها نیفتد ولی امروز وقتی فهمیدم یکی از دوستانم برای سربازی از استان مازندران به کردستان برای توپخانه اعزام می شود فهمیدم آش همان آش است و کاسه همان کاسه!

چند وقتی هست که مسئله اعزام سربازان بی تجربه و غیر عملیاتی برای کار در نقاط عملیاتی! ذهنم را درگیر کرده است و چون اطلاعاتی درباره سیستم نداشتم و همچنین نمی خواستم یک طرفه به قاضی بروم برای خودم توجیهاتی می آوردم؛ مثلا با خود می گفتم که شاید نیروی کادری به اندازه کافی برای حضور در آن مناطق وجود ندارد یا بودجه کافی برای اضافه کردن نیروهای کادری وجود ندارد، یا هزاران توجیه دیگر درون ساختاری؛ که البته با خود می گفتم اگر همه این توجیهات درست باشد باز هم جان یک مومن از همه اینها مهم تر است و به هر طریقی هست باید موانع برداشته شود تا اقدامات لازم انجام شود.

اما امروز که با آن دوست سربازم درباره این موضوعات صحبت می کردم فهمیدم که هیچ یک از این توجیهاتی که من کردم واقعیت ندارد و به معنای واقعی کلمه توجیه است. یعنی نیروی کادری به اندازه کافی در پادگان های غیر مرزی کشور وجود دارد که در محل خدمت خود تقریبا هیچ کاری برای انجام ندارند و می توانند اعزام شوند و با این شرایط دیگر پولی نیاز نیست برای استخدام نیروهای جدید؛ در عین حالی که پول هم هست.

شاید با خود فکر کنید که خطرات فقط در نقاط جنوب شرق و شمال غرب کشور کمی جدی ست که آن ها هم با اتفاقات رخ داده و تدابیری که برای آن اندیشیده می شود درست می شود و در بقیه نقاط مرزی مثل کردستان و باقی مناطق  فقط سربازان اعزام می شوند که پادگان ها خالی نماند؛ البته این فکری ست که به ذهن خود من هم رسید اما وقتی امروز شنیدم در مانورهایی که در این مناطق داده می شود آمار 5 درصد تلفات عادی ست فهمیدم که نه! گویی مسئله اینجا جدی تر است  و البته هنوز هم برایم این آمار قابل هضم نیست. بگذارید بیشتر تحلیلش کنم شاید هضم شود!:

  آمار 5 درصد تلفات عادی ست یعنی از هر 20 سربازی که به این مناطق اعزام می شود عادی ست که یک نفر به خانه بر نگردد و این یعنی از هر 20 مادری که جوانش را به این مناطق می فرستد عادی ست که یک مادر داغدار شود و این یعنی...(بهزاد)

  • بهزاد سیاوش آملی

نظرات  (۲)

سلام
متن ات مثل همیشه نبود.. نمیدونم شاید تلاش کردی یه حس خاص رو در خواننده ایجاد کنی...
حرف زیاده... ببینمت روشن ات میکنم

میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت، اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب،

مبارک باد . . .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی