بینهایت طلبی تنها یک پاسخ دارد، بینهایت!

کفر ملتی واحد است

(با وجود اینکه چند روزی از حادثه 7 تیر میگذرد اما نگاه درست این مقاله  محدود به تقویم ها و مناسبت ها نیست.)

ششم تیر سالگرد ترور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هفتم تیر سالگرد انفجار حزب جمهوری(1360)و بمباران شیمیایی مردم سردشت(1366) و دوازدهم تیر سالگرد انهدام هواپیمای ایرانی در خلیج فارس است.

هفته دوم تیر ماه تابلوی نسبتا جامعی از حقوق بشر آمریکایی را پیش چشم مردم ایران قرار می دهد.

7 تیر؛ کانون ائتلاف

جنایت هفتم تیر را التقاطیون چپ انجام دادند اما از سوى لیبرال‏ترین حکومت‏های غرب  حمایت شدند که تا کنون نیز ادامه دارد.

چه مارکسیسم و چه لیبرالیسم به خاطر ابتناء بر مادیت و نفى حیات توحیدى و الهى و دینى؛ ریشه‏ها و نتایج مشابه دارند.

شرق و غرب را یکى دیدن و کوس رسوایى هر دو را همزمان به صدا درآوردن یکى از شاهکارهاى انقلاب اسلامى است و  7 تیر نقطه ائتلاف جریان‏هاى سوسیالیستى و کاپیتالیستى، برعلیه انقلابى است که الگوى جدیدى را هم در نهضت انگیزى و هم در نظام‏سازى ارائه می ‏کند. و در عین حال  یکى از مهمترین صحنه ‏هاى رویارویى ملت ایران با استکبار که به روشنى پیروزى "قدرت منطق" انقلاب اسلامى را بر" منطق قدرت" غرب مستکبرو مستاصل (اعم از مارکسیستی یا لیبرال)  نشان مى‏ دهد.

 جرم بزرگ امام خمینی

انقلاب اسلامى با استغنا و استقلال فکرى - فرهنگى - سیاسى نضج گرفت و پیروز شد و یکى از اصلی ‏ترین شعارهایش "نه شرقى - نه غربى - جمهورى اسلامى" بود.

جنگ بین وجوه مختلف یک مبناى باطل، در نهایت یک جنگ زرگرى است.

امام خمینى(ره) مى‏فرمود آمریکا از شوروى بدتر، شوروى از آمریکا بدتر!انگلیس از هردو بدتر .

"الکفر ملةواحده".

و تفطّن به این معنا، جرم بزرگ انقلاب اسلامى بود که شیاطین عالم را علیه این ملت، متحد کرد و دیدیم سخت‏افزارهاى در اختیار شرق و غرب هر دو براى مقابله با نرم‏افزار انقلاب اسلامى بسیج شد.

حزب بعث هم که بعدها پناه و ملجاء منافقین شد مرام سوسیالیستى ‏داشت اما تمام غرب لیبرال  از امریکا تا انگلیس تا اروپا با تمام وجود، حمایت اطلاعاتى - تسلیحاتى - تبلیغاتى - سیاسى و...را نثار او کردند تا حدى که از بمباران شیمیایى مناطق شهرى مثل سردشت و حلبچه هم دریغ نکردند. (7 تیر سالگرد بمباران شیمیایى سردشت در سال 66 هم هست)

شعار تشییع جنازه شهداى هفتم تیر چه بود؟

بزرگداشت هفتم تیر در برافراشتن همان عَلَم استقلال و استغناى فکرى - سیاسى است که شهداى این حادثه مظهر آن هستند.

از شهید بهشتى و شهید حقانى تا شهید دیالمه و...همگى مرزبندى جدى و دقیق با نرم‏افزارهاى غیردینى را فریاد مى‏کردند.

ایمان به حقانیت و «جامعیت» و «پویایى» اسلام، اساس اندیشه انقلاب اسلامى است که به نظام جمهورى اسلامى شکل داده است و مرحله به مرحله ثمرات آن آشکارتر مى‏شود.

مردم‏سالارى دینى که امروز غرب را به چالش کشیده است و سبب رسوایى لیبرال دموکراسى و نظام‏هاى سرسپرده‏اش در منطقه شده؛ الگوى جدید و منحصر بفردى است که سیطره‏جویى و توسعه‏طلبى استکبار را با مانع جدى روبرو کرده است.

اگر در اوایل انقلاب وجه سلبی آرمانها"نه شرقی نه غربی" بروز بیشتری داشت امروز شکوفایی و هماورد طلبی وجه ایجابی آن شعار یعنی "جمهوری اسلامی" و مردمسالاری دینی است که غرب را عصبانی کرده است.

این مدل حکومتى پیشرو و الهام بخش، منبعث از اصالت و استقلال فکرى جمهورى اسلامى است. اگر انقلاب و امام از این مبانى و از این استقلال کوتاه مى‏آمدند چه بسا ششم تیر و هفتم تیر و هشتم شهریورى هم اتفاق نمى‏افتاد و سرانجام فداکارى ملت ما نیز به سرنوشت بسیارى انقلاب‏هاى کمونیستى یا ناسیونالیستى دچار مى ‏آمد و در اراده ابرقدرت‏ها و جهانخواران مضمحل مى‏ شد.

در تشییع جنازه شهداى هفتم تیر مردم فریاد مى ‏زدند:

بهشتى بهشتى با خون خود نوشتى

استقلال آزادى جمهورى اسلامى

هفتم تیر مظهر هزینه دادن و فداشدن براى این استقلال و این آزادى است. بزرگترین شخصیت‏هاى ما فدایى این راه بودندو شناخت و حراست این مسیر بهترین پاسداشت براى این شهداست.

از ما عصبانی باش!

امروز به وضوح زنده ‏بودن شهداى هفتم تیر را در حیات آرمانهاى انقلاب و عصبانیت دشمنان از این آرمان‏ها مى ‏توان دید.

شهید بهشتى کسى بود که براى ناراحتى و نگرانى و عصبانیت ابرقدرت‏هاى زیاده ‏خواه، پشیزى ارزش قائل نبود: «آمریکا از ما عصبانى باش و از این عصبانیت بمیر!» انقلاب اسلامى آمده است که ابرقدرت‏های متجاوز و زیاده خواه  را نگران کند نه آن که نگرانى آنها را برطرف کند!

کسى که منطق ندارد و در برابر قدرتِ منطق به ترور به فشار به تهدید به تحریم رو مى‏ آورد حرمتى در نگاه شهید بهشتى ندارد.

چرا بهشتى و بهشتى ‏ها را ترور کردند؟ چون آنها از نگرانى و عصبانیت امریکا نگران نمى ‏شدند، منفعل نمى ‏شدند، از مواضع به حق خود و از حقوق ملت خود عقب نمى ‏نشستند.

این پاسخ قرآن است به برهم دندان سائیدن گرگهاى عالم: «قل موتوا بغیظکم»

سرچشمه کافى است!

آیا این جمهورى اسلامى است که از قتل رئیس جمهور و وزرا و دهها نماینده پارلمان و صدها چهره علمى و فرهنگى و دینىِ و هزاران نفر از مردم عادی  ایالات متحده حمایت کرده است؟ یا بالعکس؟

طرفه اینکه حکومت‏هاى حامى این ترورها و این تروریست‏ها امروز عَلَم  حقوق بشر و مبارزه با تروریسم برداشته ‏اند.

ادعا مى ‏کنند ایران قصد داشته سفیر یکى از کشورهاى اقمار امریکا در منطقه  را ترور کند  و به دنبالش علیه جمهورى اسلامى با همین ادعاى مسخره اثبات نشده احمقانه بیانیه  صادر مى‏ کنند و بعد خودشان از قاتلان اسم و رسم ‏دار هزاران نفر از مقامات رسمى و مردم کوچه و بازار ایران در پایتخت‏هایشان پذیرایى مى‏ کنند و آنها را علمدار حقوق ‏بشر مى‏ نامند!

انگلیس و اروپا و امریکا چه پاسخى براى این رفتار وقیحانه خود دارند؟

خاطره هفتم تیر را باید بمثابه یک تابلوى شفاف و بسیارگویا از حقوق بشر امریکایى ؛ زنده نگه داشت.

تاریخ مظلومیت این ملت و ستمگرى و نفاق دشمنانش را در این آینه به روشنى مى‏ توان دید.

تا دنیا دنیاست خون شهداى سرچشمه کافى است تا ادعاى دروغین مبارزه با تروریسم و خشونت، ادعاى دروغین حقوق بشر را رسوا کند.

از ترور فیزیکی تا سانسور رسانه ای

سى و سه سال پس از حادثه هفتم تیر 1360 باید اعتراف کرد متأسفانه ابعاد گوناگون این واقعه تاریخى براى مخاطب جهانى و حتى داخلى درست تبیین نشده است.

خیلى کارها در طول این سه دهه مى ‏شد انجام داد که مغفول مانده است. در مورد هر کدام از شهداى سرچشمه مى‏شد دهها اثر هنرى و رسانه ‏اى تولید کرد.

  این وظیفه مهم اهل اندیشه و فرهنگ و هنر و رسانه است که از سرچشمه هفتم تیر مخاطبان تشنه حقیقت را سقایت کنند.

چند روز بعد هم سالگرد انهدام ایرباس توسط ناو وینسنزآمریکا است. 290 مسافر بى‏گناه را تکه تکه کردند و به عاملان این جنایت مدال افتخار دادند!

یکى از مهمترین عرصه ‏هاى جهاد فرهنگى بیدار نگه داشتن حافظه تاریخى ملت است.

مستندکردن جنایات دشمنان وقیح این ملت یکى از ضرورت‏هاى امروز جامعه ماست.

هر شهید ترور (که گفته مى‏شود بیش از 17000هزار نفرند) و هر شهید و جانباز شیمیایى ما یک سند روشن حقوق بشر امریکایى و غربى است.

امپریالیسم رسانه‏ اى این حقایق راکمرنگ و  سانسور مى‏ کند.

چند نفر در جهان از واقعه هفتم تیر یا هشتم شهریور یا بمباران شیمیایى سردشت یا...مطلع ‏اند؟

مگر نمى‏ گویند دوره، دوره انفجار اطلاعات است و دانستن حق همه است و....

اگر یک جاسوس متجاوز امریکایى در یک کشور اشغال شده مثل لبنان به دام بیفتد دههابرنامه و  مستند و سریال و رمان و...راجع به او تولید مى‏ کنند و اگر هزاران نفر از مردم ما با سلاح‏هاى غربى و حمایت سیاسى غرب بمباران شیمیایى بشوند یک دهم آن مورد توجه رسانه‏ ها قرار نمى‏ گیرد.

امروز مجاهدان عرصه رسانه و هنر تکلیف ملى و انقلابى دارند که نگذارند این  مظلومیت مضاعف ادامه پیدا کند و ایران که بزرگترین قربانى تروریسم و سلاح‏هاى کشتارجمعى است  ،از سوی همان جنایتکاران و تروریست ها ،  اصلى‏ ترین متهم تروریسم!! نمایانده شود.

جریان وسیع سانسور از واشنگتن تا لندن تا تهرانجلس!  ادامه همان تروریست هاست(وحید جلیلی - فارس نیوز).

 

  • بهزاد سیاوش آملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی